Circuit training is een intensieve trainingsvorm in groepsverband

Dit met relatief weinig rust tussen de oefeningen en sets. Dit zorgt voor een hoge hartslag en energieverbruik. Het is een zeer effectieve trainingsmethode om in weinig tijd veel te doen.

Tijdens een circuittraining doorloop je doorgaans een fullbodyschema, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Ook werk je aan de conditie, omdat je aan het einde van elke oefening (bijna) geen rust inlast. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is eigenlijk alleen van het lopen naar de volgende oefening (20-30 sec).
Circuittraining heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Dit is ideaal voor mensen die willen afvallen, maar ook voor hen die in spiermassa aan willen komen en zich fit willen voelen.

Voordelen van een circuittraining

  • Bij een circuit wordt vaak het hele lichaam getraind. Dit is ideaal voor mensen die niet zo vaak kunnen sporten, maar toch het hele lichaam willen trainen.
  • Je belast de spiergroepen bij circuittraining individueel. Dit heeft als voordeel dat de spier sterker en groter wordt.
  • Circuittraining is voor veel mensen een toegankelijke manier van trainen, omdat het geen strikt instapniveau heeft.
  • Het is een super work-out voor je algemene uithoudingsvermogen. Een circuit kan wel 8-15 oefeningen bevatten.
  • Het voordeel is dat het in groepsverband is, waardoor je nieuwe mensen kan leren kennen en elkaar kan stimuleren om net dat beetje extra te geven.
  • Deelname niet op aanmelding, je kunt ALTIJD aansluiten!

Wanneer worden de circuittrainingen bij MTC aangeboden?

Dag Tijdstip
Dinsdag
19.30-20.00 u
Donderdag
19.30-20.00 u
Vrijdag
19.30-20.00 u
Zaterdag
10.00-10.30 u
Zondag
10.00-10.30 u

Deel ons op Social Media

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Scroll naar top